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2012년 10월 9일 코로만델(Coromandel) 타이루아(Tairua) 타운 및 클래식 카(Classic Car).

Digital 북섬 탐방기/뉴질 북섬 여행지

by Digitalnz 2012. 10. 8. 04:40

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2012년 10월 9일 코로만델(Coromandel) 타이루아(Tairua) 타운(Town) 및 클래식 카(Classic Car).

 

집을 나선 지 1시간 30여분만에 기나 긴 탬즈 육교를 건너 꼬불꼬불한 산 줄기 능선을 돌고 돌아서 도착한 타이루아 타운은 뉴질랜드 북섬의 코로만델 반도 동쪽자락에 위치해 있다. 타운에 도착하니 마침 그림같이 아름다운 파쿠반도와 함께 수 억을 홋가하는 클래식카 동호인들이 동호회 모임을 하고 있었는 데 ...

 

파쿠 반도(Paku Peninsula) 타이루아 타운(in Tairua Town).

Tairua is situated 51km from Thames across State Highway 25a

 

magnificent views in Paku Peninsula.

 

The town of Tairua is on the east coast of the Coromandel Peninsula in the North Island of New Zealand. It lies at the mouth of the Tairua River on its... lies. at the mouth of the Tairua River on its north bank and on the small Paku Peninsula. The population was 1,479 in the 2010 Census, a decrease of 192 from 2001. Tairua is a Maori name which translates literally as tai: tides, rua: two.

 

타이루아 타운의 마운틴 파쿠( Mt Paku in Tairua Town)

The volcanic peak, Paku, and offshore views of Slipper, Shoe and the jagged Aldermen Islands are the natural focal points of the Tairua area.

Mt Paku is a twin-coned volcanic peak that dominates the head of the Tairua Harbour. A Maori pa sculptures the hillside.

 

Once an island, Paku can be climbed from Paku Drive, in a steep 15-minute walk to the summit. The walk offers vantage points to the Tairua Harbour, Tairua and Pauanui beaches, and the islands of Castle Rock, Mercury Islands, Aldermen Islands and Slipper and Shoe Islands.

Much of Tairua's early settler history is told on story boards along the walk.

 

 Tairua Beach, at the bottom of Mt Paku, is the site of the earliest evidence of Polynesian settlement in New Zealand. The beach is safe for swimming and surfing.

 

New Kopu Bridge 2011.

코로만델 여행의 시작 점 탬즈 코프 브릿지.

 

코로만델 여행은 코프 다리를 건너서 우측으로 부터 출발해서 굴곡진 저 산 능선을 넘고 넘어서 티아루를 거쳐서 핫워터 비치, 휘티앙아, 산고지 전망대 코로만델 전망대를 넘어서 좌측 탬즈 해협을 따라 이 곳 다리로 다시 돌아 나오는 대략 3,400킬로의 머나 먼 여정.

 

좌측 구다리 코프(1928년).

이젠 사람들 보행도로로 전락 한

좌측 코프 브릿지 구도로(1928년 완공 된 다리). 

 

옛 코프 다리의 역사(History of old Kopu Bridge)

The original bridge was built in 1928, under the lead of the Main Highways Board after negotiations over its construction started in 1911, and planning begun in 1922. It was one of the largest such works of its time, with 23 spans and advanced deep piling for the soft ground of the river bed.
It replaced the barges and ferries which had until then served to cross the Waihou River, connected Thames to the newly drained dairy farming grounds of the Hauraki Plains and was reckoned to have made a big difference to the local district, having marked the local shift from river tansport to road transport becoming dominant, and to Thames moving from a mining town towards a farming service community. It was also considered a project typical of the time and of New Zealand Prime Minister Gordon Coates quest to develop the rural economy.

Up to the 1960s, traffic used the passing bays, but after angry confrontations between motorists had become more common, lights were installed.Until that time, the bridge had still sometimes used for herding of livestock, but soon after the signalisation, further increasing traffic queues began causing calls for a replacement bridge.In late 2009, a webcam was installed to allow online checking of queue lengths during the holiday periods, a feature that in New Zealand had so far been limited to urban areas.


불과 2년 전 까지만 해도 이 불안한 탬즈 코프 다리를 건너서

코로만델, 탬즈의 피나클 및 소다 온천 등을 다녀야 했음.

 

한 시간여의 굴곡진 산능선을 따라 지치게 달리자

타이루아가 아직도 13킬로 남았다는 코로만델 동쪽 해안 안내 지도판이 우리를 기다리고 있었다.

 

파쿠 반도(Paku Peninsula) 타이루아 타운(in Tairua Town).

대략 거주 인원 1천 4백명의 작은 관광 도시.

 

타이루아 강(Tairua River).

 

평화롭고 더욱 한가롭게만 느껴지는

타이루아 강(Tairua River) 및 파쿠반도(Paku Peninnsula).

 

인포메이션 센터(타이루아).

여행에 필요한 정보를 제공해 주는 곳.

 

차에 있는 네비가 불안해서

아랄로그로 대략적인 위치 및 여행지를 다시 체크.

 

우리가 스테이 하이웨이 25번 도로를 타고

탬즈의 코프 다리를 건너 대략 51킬로의 산능선지를 타고 너머 온 

타이르아 강 앞의 능선지 주택.

 

클랙식카 동호회 모임(인포메이션 센터 앞).

 

보통 수 억을 홋가하는

아름다운 클래식 카(Classic Car). 

 

얼마나 관리를 잘하고들 있는 지

내외부가 반짝 반짝.

 

 

각형각색의 아름다움을 자랑하는 차량들.

 

지금은 동호인들이 옆에서

야외모임을 갖고 있는 중이라 한산하게 느껴 짐.

 

부유층이 많은

휴양 도시임을 증명하는 클래식 카. 

 

1930년 태생.

 

멋쟁이 차에

나이가 지긋하게 들어 보이는 멋쟁이 차주들.

 

 

관리가 워낙 잘 되고 있기에

아름다움이 묻어나고  품격도 있어 보이는 클래식 차들.

 

타이루아 강 산책을 하면서 바라 본 

타이루아 타운의 파쿠 반도(Paku Peninsula in Tairua Town).

 

 

바다와 내륙 밀물이 교차하는

커다란 강줄기 타이루아 강 및 파쿠 반도(Paku Peninsula).

 

 

멋있게 차려있는 저 뒷쪽 할머니가

차주로서 자랑도 하고 상냥하게 인사를 거네기에...

 

정말 접하기 힘든 전경들.

 

동호인들 모임은 우리네 고국처럼

자기네들끼리 만나서 정보도 교환하고 인적교류도 가져 보는 날.

 

네비게이션이 신통치 않아서

인포메이션 센터에서 지도(Map) 한 장을 얻고나서.

 

클래식 카들을 들러보고 나니 그 동안 우리의 애마도 뉴질랜드 곳곳을 다니면서

큰 잔고장 없이 지금 주행 20만킬로 넘기고 있었으니

오늘도 함께 해주는 우리 세컨(Second) 애마가 고마웁게만 느껴 짐.

이젠  차값을 다해 주고 오늘도 경제적인 연비로 먼나 먼 코로만델 여행 400킬로를 무사히 쌩쌩 잘도 달려 주었음.

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